Ponownie
proponuję przeprowadzić RACHUNEK WIEDZY.
Zapiszcie na kartce
numery od 1 do 29 i czytając poniższe punkty zapiszcie obok nich
sformułowania: umiem; trochę umiem;
nie umiem. Pomoże Wam to w rzetelnym
przygotowaniu się do najbliższej pracy klasowej.
Powodzenia! - p. Ewa
Na pracy
klasowej oczekuję, że będziecie:
1. Rozumieli i umieli stosować zapis liczb w pozycyjnym systemie dziesiątkowym.2. Wiedzieli, że są inne systemy zapisu liczb np. dwójkowy.
3. Znali i umieli stosować algorytmy działań na ułamkach dziesiętnych.
4. Znali i umieli stosować zasady zaokrąglania liczb.
5. Rozumieli i umieli stosować notację wykładniczą.
6. Znali i umieli stosować system rzymski zapisu liczb.
7. Znali pojęcia liczb: wymiernych, niewymiernych, naturalnych, całkowitych i rzeczywistych.
8. Znali i podawali przykłady liczb odwrotnych i przeciwnych.
9. Znali i umieli stosować algorytmy działań na ułamkach zwykłych.
10. Znali i umieli stosować podstawowe zasady, w tym kolejność wykonywania działań, na liczbach zarówno dodatnich jak i ujemnych.
11. Znali pojęcie potęgi i pierwiastka.
12. Znali i umieli wykonywać działania na różnych potęgach, potęgach o identycznych podstawach i potęgach o identycznych wykładnikach.
13. Znali i umieli wykonywać działania na pierwiastkach (w tym też usuwać niewymierność).
14. Znali pojęcia: procent, promil.
15. Umieli wykonywać proste przeliczenia z zastosowaniem procentów i promili.
16. Umieli rozwiązywać zadania tekstowe (w tym schemat rozwiązywania zadań tekstowych) z wykorzystaniem procentów:
- obliczanie procentu z liczby,
- obliczanie liczby, gdy dany jest jej procent,
- obliczanie jakim procentem jednej liczby jest druga liczba.
17. Znali pojęcie jednomianu i umieli zapisywać go w sposób uporządkowany.
18. Rozumieli pojęcie i umieli redukować wyrazy podobne.
19. Znali i umieli stosować wzory skróconego mnożenia.
20. Umieli zapisywać treść zadania w postaci wyrażenia algebraicznego.
21. Umieli wykonywać działania na wyrażeniach algebraicznych i zapisywać je w najprostszej postaci.
22. Umieli wyłączać czynnik przed nawias.
23. Umieli rozwiązywać równania oraz zaznaczać rozwiązanie na osi liczbowej (w tym proporcje).
24. Znali i stosowali pojęcia: równanie sprzeczne, równanie tożsamościowe.
25. Znali sposób zapisu układu równań.
26. Stosowali dwie metody rozwiązywania układów równań - podstawiania i przeciwnych współczynników.
27. Znali pojęcia - układ oznaczony, nieoznaczony, sprzeczny - i potrafili je stosować w zależności od otrzymanego rozwiązania.
28. Potrafili wyznaczyć ze wzoru wskazaną wielkość.
29. Stosowali powyższe umiejętności w zadaniach tekstowych.
Pomoc w nauce:
teoria:
Liczby i wyrażenia algebraiczne
Jednomiany i inne treści
testy interaktywne:
Liczby i wyrażenia
Wyrażenia algebraiczne
Procenty i inne zadania
Przed pracą klasową obowiązkowo proszę się dobrze wyspać!
Wyspać ???? Niewykonalne... Ile tego?? Strasznie dużo :(
OdpowiedzUsuńAsiu, bardzo późno zaczęłaś się przygotowywać do pracy klasowej. Podane treści zaczęliśmy przerabiać w czerwcu a kończymy teraz, w październiku! A Ty chcesz to wszystko przerobić w jeden wieczór???
OdpowiedzUsuńWypoczynek i sen są bardzo ważne aby odnieść jutro sukces!