Ponownie
proponuję przeprowadzić RACHUNEK WIEDZY.
Zapiszcie na kartce
numery od 1 do 10 i czytając poniższe punkty zapiszcie obok nich
sformułowania: umiem; trochę umiem;
nie umiem. Pomoże Wam to w rzetelnym
przygotowaniu się do najbliższej pracy klasowej.
Powodzenia! - p. Ewa
Na pracy
klasowej oczekuję, że będziecie:
- Potrafili wykonać konstrukcje okręgu wpisanego w trójkąt i opisanego na trójkącie (w tym symetralną odcinka i dwusieczną kąta).
- Umieli wyliczyć zaznaczone na rysunku (trójkąta wpisanego lub opisanego na okręgu) miary kątów, w tym miary kątów trójkąta opartego na średnicy okręgu.
- Umieli wykonać konstrukcję stycznej do okręgu. Znali i umieli wyliczyć miary kątów zaznaczonych na rysunkach z wykorzystaniem stycznej do okręgu oraz znali i umieli wykorzystywać własność dwóch stycznych do okręgu przecinających się.
- Znali pojęcie wielokąta foremnego i umieli je podać własnymi słowami.
- Potrafili wykonać konstrukcyjnie wielokąty foremne.
- Znali wielkości i zależności promieni okręgów opisanych R na wielokątach i wpisanych r w wielokąty oraz potrafili wykorzystać je w zadaniach tekstowych (np.rys.3).
- Znali i stosowali wzory na pole i wysokość trójkąta równobocznego oraz przekątną kwadratu (rys.1). Znali i stosowali zależności długości boków w trójkącie prostokątnym o kątach 90o,45o,45o oraz 90o,30o,60o (rys.2).
- Dbali o poprawność rachunkową swoich obliczeń.
- Stosowali poznany na lekcjach schemat rozwiązywania zadań tekstowych z geometrii. Pamiętali o wykonywaniu rysunków pomocniczych.
- Zapisywali rozwiązania wszystkich zadań a nie podawali same wyniki.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz